

Audzināšanas darbs
Individuālo/grupu nodarbības
-
Mūzika
-
Sports
-
Noformēšana
-
Ģitāristi
-
Dejas
-
Teātris
-
Kanisterapija
-
Pasaku terapija
-
ABBA
-
Ritmika
-
Logopēdija
-
Montessori
-
Mūzikas terapija
-
Ārstnieciskā vingrošana
Ārpusstundu pasākumi 2025./2026.m.g. 1.sem.
Ārpusstundu pasākumi 2025./2026.m.g. 2.sem.
Karjeras nedēļā 2025
Zaļa karjera Tavai nākotnei
1.c,2.c klase
6.oktobrī iepazināmies ar zaļo profesiju- dārznieks, mežzinis, lopkopis. Skatījāmies attēlus un pārrunājām ko dara katrs profesijas pārstāvis. Skatījāmies video filmiņu internetā. Un paši iejutāmies dārznieka lomā.- izaudzējām brīnumpuķes, veicot eksperimentu ar ūdeni un papīra puķēm.
7.oktobrī labo darbu dienā gājām savākt atkritumus skolas teritorijā. Tā bija lieliska iespēja mācīties par vidi, attīstīt atbildību un kopā paveikt kaut ko labu.
8.oktobrī Gaisa diena. 1.c, 2.c kl. uzzina, kas ir gaiss, vai mēs redzam un jūtam gaisu? Eksperimentējam, kā mēs varam sajust gaisu? Ar salmiņu pūtām papīru, vati, koka lapu, akmentiņu un koka klucīti. Uzzinājām, kuru priekšmetu vējš var aizpūst visvieglāk un kuru ne tik viegli. Izmantojām gaisa spēku piepūšot balonu. Uzzinājām, ka gaiss ir dzīvība nepieciešams un piesārņots gaiss un kaitīgs veselībai, un kā mēs varam rūpēties par vidi, lai saglabātu tīru gaisu.
9.oktobrī Zemes diena. 1.c,2.c klase pārstrādā otrreiz tualetes papīra rullīšus par zīmuļa turētājiem. Uzzina, ka lai saglabātu tīru vidi, ir jāšķiro atkritumi. Ka ir jātaupa elektroenerģija. Apsolās vienmēr izejot no klases izslēgt gaismu.
1.a, 2.a, 3.,3.a klase
Tīra vide- mūsu drošība! Labo darbu dienā ar prieku un centību strādājām pie tīras un drošas vides radīšanas sev un mūsu līdzcilvēkiem.
Gaisa dienā- Lai put pa gaisu viss kas var!
3.c, 4.c, 5. c klase
Karjeras nedēļas ietvaros Gaisa dienā pārrunājām, vai redzam gaisu? – kā zinām , ka gaiss ir apkārt? Kāpēc gaiss mums ir svarīgs? Noklausījāmies L. Reinika, R. Reinikas- Preisas dziesmas “Ričijs Rū ar gaisa balonu”.
4.kl. Apkopoja informāciju par ūdens nepieciešamību organismā.
5.- 8. klase
Noskaidroja, kāpēc ūdens ir svarīgs, kas aug zemē?
Iepazinās ar profesiju- klimatologs.
Labo darbu dienā veica kapu sakopšanu.
VD.,KMA.
Karjeras nedēļas ietvaros pārrunājām ar KMA. un VD. skolēniem, ko viņiem nozīme vārds “karjera”, vai karjera ir tikai profesija? Skolēni stāstīja, ko patīk darīt, kur jūtas vislabāk, kādas ir viņa stiprās puses, kas darbā man būs svarīgi (nauda, drošība, palīdzēt citiem). Skolēni analizēja, ko varētu darīt vai jau dara tagad, lai tuvotos saviem mērķiem.
Ūdens dienā ar skolēniem diskutējām, kāpēc ūdens ir svarīgs cilvēkam, dzīvniekiem un dabai. Kur dabā sastopams ūdens? Cik daudz ūdens izmantojam? Kas notiktu, ja ūdens pazustu? Kur ikdienā izmantojam ūdeni? Skolēni nosauca veidus, kā cilvēks izmanto ūdeni ikdienā. Izpētījām, cik procentu Zemes klāj ūdens, vai jūras ūdeni var dzert? Noskaidrojām, ko sliktu ūdens var izraisīt gan dabā, gan sadzīvē. Apskatot ūdens ietekmi uz mūriem, izvēlējāmies veikt noteku iztīrīšanu.
Zemes dienā sakopām skolas apkārtni.










Kraukļu depo
28.jūnijā 1.-9.klašu skolēni devās uz Cesvaines pagasta "Kraukļu depo" iepazīties ar ugunsdzēsēju darbu.




SIA “VMS Timber”- Biksērē apmeklējums.
Divu stundu ekskursiju vadīja ražotnes priekšnieks – Kristaps Ezernieks.
Uzzinājām, ka uzņēmumā tiek apstrādāta apse un nedaudz melnalksnis. Apses baļķi tiek sazāģēti dēļos, kurus pielieto pirts apdarēm, bet, lai koks ilgāk kalpotu, tas tiek vests uz Igauniju žāvēts un karsēts speciālās krāsnīs, kurās iegūst termo apsi un arī taisa termo priedi. Tādējādi iegūst pievienoto vērtību x5.
Dzintars - man patika uzņēmumā palešu ražošanas cehs un stāstītais par trīs maiņu darbu, jo uzņēmums strādā visu diennakti un arī sestdienas un svētdienas.
Mārtiņš – patika palešu ražošanas cehs, kurā paletes sanagloja automātiskā iekārta, bet strādniekiem bija jāievieto noteiktā vietā paletes detaļas.
No apses baļķiem iegūst izlases veidā bezzaru materiālu. Materiālu, kurā ir zari, izmanto palešu ražošanai. Ja materiālā ir mehāniski bojājumi, ieplēsumi, plaisas, tad šādu materiālu izšķiro un atsevišķā cehā apstrādā. Uzņēmumā strādā aptuveni 65 darbinieki, lielajā cehā uzstādīta automātiskā iekārta, kopā cehā darbojas četri cilvēki, kas šķiro materiālu. Galvenā prasība pareizi sašķirot materiālu, ieraudzīt dažādus defektus.
Uzņēmumam ir pirts ražotne Madonā, kuru apmeklēsim citu reizi.
Sk. A. Grīnbergs

No 7.-11.10 skolā notika karjeras nedēļas aktivitātes.
1.c,2.c klase noskaidroja savu iespējamo nākotnes profesiju.
1.,2. klase gatavoja apsveikumus ar laba vēlējumiem, devās ciemos uz pirmsskolas grupiņu “Cālīši”. Palīdzēja saģērbties un gāja garajā pastaigā, īpašu uzmanību veltot audzēknim ar kustību traucējumiem.
4.,5.,6.a klase apsekoja vietojos uzņēmumus un noskaidroja, ka visiem ir vienlīdzīgas tiesības un iespējas darba tirgū. Iepazinās arī ar skolas bibliotekāres darbu. Palīdzēja uzpost bibliotēku.
Ar 6.,7.9.klases skolēniem tika veiktas pārrunas par darba uzsākšanai nepieciešamām prasmēm, kā pārvarēt bailes no jaunā, nezināmā.
Profesionālo klašu skolēni pārrunu veidā noskaidroja, ka Latvijas darba tirgū ir grūti uzsākt strādāt, bet doties uz ārzemēm ir nepieciešami naudas līdzekļi, pazīšanās, valodas zināšanas. Spēlēja kahoot spēles par profesijām.







Karjeras nedēļa
Izglītība un karjera ikvienam
7.10. 6.,7.,9.,VD., KMA.
1. tēma. Jaunietis izvēles priekšā. Nezina, ko grib. Jūtas atstumts, nesaprasts. Iespējams, ir šķēršļi, kas neļauj atvērties – valodas barjera, finansiālas grūtības, saskarsmes problēmas, īpašas vajadzības Kā saņemt sevi rokās? Kur iesaistīties? Kā neapjukt? Ieteikumi. Piedāvājumi.
2. tēma. Vai darba tirgū pastāv dzimumu diskriminācija? Vai pastāv sieviešu un vīriešu profesijas? Vai un kādi ir profesiju stereotipi. Piemēri, kas tos “apgāž”. Cilvēki, kuri ir pierādījuši pretējo.
8.10. Empātijas diena (Labo darbu diena)
1. Iesakām paredzēt, piemēram, brīvprātīgā darba aktivitātes, tiekoties un palīdzot cilvēkiem ar īpašām vajadzībām u.c.
2. Uzzinām un iepazīstam, ko nozīmē “vieglā valoda”, meklējam piemērus, vingrināmies mācību stundās, ko nozīmē sniegt palīdzību klasesbiedram “vieglajā valodā”, izskaidrot u.c.
9.10. Vienlīdzīgas tiesības un iespējas darba tirgū. 4.,5.,6.a.kl.
Jaunākajiem skolēniem, organizējot klašu vai mācību ekskursijas uz vietējiem uzņēmumiem, iestādēm, tiek akcentēti īpašie jautājumi:
-
Vides pieejamība cilvēkiem ar kustību, redzes, dzirdes problēmām;
-
Kāds ir darbinieku sastāvs uzņēmumā pēc dzimuma, vecuma utt. Vai īpaši pie tā tiek piedomāts, kāpēc?
-
Kā darba devējs rūpējas par darbinieku labbūtību?
-
Vai pie uzņēmēja / iestādē var strādāt cilvēki ar īpašām vajadzībām. Kādos darbos? Ieteicams veidot kā pētījumu / projekta darbiņu savā apdzīvotajā vietā, novērtēt un piešķirt pateicības un uzlīmes, kā arī atzīmēt interaktīvajā kartē.
11.10. Iekļaujošas sabiedrības virzienā.
Skolēni prezentē savus projektus.
Skolas tradīcijas
-
Pirmā skolas diena, Gaismas ceļš
-
Skolotāju diena
-
Mārtiņdienas izstāde – tirgus
-
Spēkavīru sacensības veltītas Lāčplēša dienai
-
Lāpu gājiens
-
Latvijas dzimšanas dienas svinības
-
Ziemassvētku pasākumi
-
Tematiski Jaungada karnevāli
-
Popiela – Teātris mūzikā
-
Skolas solists
-
Lieldienas
-
Mātes diena
-
Pēdējais zvans
-
Mācību gada noslēguma pasākums – pikniks
-
Izlaiduma svinības
-
Mācību priekšmetu nedēļas, dažādi konkursi, pārgājieni, ekskursijas, koncerti Dzelzavas pagasta sociālās aprūpes centrā
