Audzināšanas darbs
Individuālo/grupu nodarbības
-
Mūzika
-
Sports
-
Noformēšana
-
Dejas
-
Teātris
-
Montessori
-
Logopēdija
-
Ritmika
-
Ārstnieciskā vingrošana
-
Abba
Ārpusstundu pasākumi 2024./2025.m.g. 1.sem.
Ārpusstundu pasākumi 2024./2025.m.g. 2.sem.
No 7.-11.10 skolā notika karjeras nedēļas aktivitātes.
1.c,2.c klase noskaidroja savu iespējamo nākotnes profesiju.
1.,2. klase gatavoja apsveikumus ar laba vēlējumiem, devās ciemos uz pirmsskolas grupiņu “Cālīši”. Palīdzēja saģērbties un gāja garajā pastaigā, īpašu uzmanību veltot audzēknim ar kustību traucējumiem.
4.,5.,6.a klase apsekoja vietojos uzņēmumus un noskaidroja, ka visiem ir vienlīdzīgas tiesības un iespējas darba tirgū. Iepazinās arī ar skolas bibliotekāres darbu. Palīdzēja uzpost bibliotēku.
Ar 6.,7.9.klases skolēniem tika veiktas pārrunas par darba uzsākšanai nepieciešamām prasmēm, kā pārvarēt bailes no jaunā, nezināmā.
Profesionālo klašu skolēni pārrunu veidā noskaidroja, ka Latvijas darba tirgū ir grūti uzsākt strādāt, bet doties uz ārzemēm ir nepieciešami naudas līdzekļi, pazīšanās, valodas zināšanas. Spēlēja kahoot spēles par profesijām.
Karjeras nedēļa
Izglītība un karjera ikvienam
7.10. 6.,7.,9.,VD., KMA.
1. tēma. Jaunietis izvēles priekšā. Nezina, ko grib. Jūtas atstumts, nesaprasts. Iespējams, ir šķēršļi, kas neļauj atvērties – valodas barjera, finansiālas grūtības, saskarsmes problēmas, īpašas vajadzības Kā saņemt sevi rokās? Kur iesaistīties? Kā neapjukt? Ieteikumi. Piedāvājumi.
2. tēma. Vai darba tirgū pastāv dzimumu diskriminācija? Vai pastāv sieviešu un vīriešu profesijas? Vai un kādi ir profesiju stereotipi. Piemēri, kas tos “apgāž”. Cilvēki, kuri ir pierādījuši pretējo.
8.10. Empātijas diena (Labo darbu diena)
1. Iesakām paredzēt, piemēram, brīvprātīgā darba aktivitātes, tiekoties un palīdzot cilvēkiem ar īpašām vajadzībām u.c.
2. Uzzinām un iepazīstam, ko nozīmē “vieglā valoda”, meklējam piemērus, vingrināmies mācību stundās, ko nozīmē sniegt palīdzību klasesbiedram “vieglajā valodā”, izskaidrot u.c.
9.10. Vienlīdzīgas tiesības un iespējas darba tirgū. 4.,5.,6.a.kl.
Jaunākajiem skolēniem, organizējot klašu vai mācību ekskursijas uz vietējiem uzņēmumiem, iestādēm, tiek akcentēti īpašie jautājumi:
-
Vides pieejamība cilvēkiem ar kustību, redzes, dzirdes problēmām;
-
Kāds ir darbinieku sastāvs uzņēmumā pēc dzimuma, vecuma utt. Vai īpaši pie tā tiek piedomāts, kāpēc?
-
Kā darba devējs rūpējas par darbinieku labbūtību?
-
Vai pie uzņēmēja / iestādē var strādāt cilvēki ar īpašām vajadzībām. Kādos darbos? Ieteicams veidot kā pētījumu / projekta darbiņu savā apdzīvotajā vietā, novērtēt un piešķirt pateicības un uzlīmes, kā arī atzīmēt interaktīvajā kartē.
11.10. Iekļaujošas sabiedrības virzienā.
Skolēni prezentē savus projektus.
Skolas tradīcijas
-
Pirmā skolas diena, Gaismas ceļš
-
Skolotāju diena
-
Mārtiņdienas izstāde – tirgus
-
Spēkavīru sacensības veltītas Lāčplēša dienai
-
Lāpu gājiens
-
Latvijas dzimšanas dienas svinības
-
Ziemassvētku pasākumi
-
Tematiski Jaungada karnevāli
-
Popiela – Teātris mūzikā
-
Skolas solists
-
Lieldienas
-
Mātes diena
-
Pēdējais zvans
-
Mācību gada noslēguma pasākums – pikniks
-
Izlaiduma svinības
-
Mācību priekšmetu nedēļas, dažādi konkursi, pārgājieni, ekskursijas, koncerti Dzelzavas pagasta sociālās aprūpes centrā